2013թ. պետական բյուջեի եկամուտները հունվար ամսին կազմել են Դ75,2 մլրդ, ծախսերը՝ Դ46,1 մլրդ. ցուցանիշները համապատասխանաբար 34,1%-ով և 20,7%-ով ապահովել են կառավարության առաջին եռամսյակի ծրագրի կատարումը։ Թեև ֆինանսների նախարարությունը վստահեցնում է, որ ապահովվել է պետական բյուջեի ծախսային ծրագրերի շրջանակներում հունվար ամսին պետական մարմինների կողմից սահմանված կարգով ստանձնած պարտավորությունների ամբողջական կատարումը, ցուցանիշների տարբերությունը խոսում է ծախսերի թերակատարման մասին։ 2013թ. հունվարին պետբյուջեն կատարվել է ավելի քան Դ29,1 մլրդ հավելուրդով՝ առաջին եռամսյակի ծրագրով նախատեսված Դ1,2 մլրդ պակասուրդի դիմաց։
Այս տարվա հունվարին 2012թ. հունվարի համեմատ պետբյուջեի եկամուտներն աճել են 27,9%-ով կամ Դ16,4 մլրդ-ով, ինչն ապահովվել է հիմնականում հարկային եկամուտների աճի հաշվին։ 2013թ. հունվարին պետբյուջե են մուտքագրվել Դ71,3 մլրդ-ի հարկային եկամուտներ և պետական տուրքեր՝ կազմելով եռամսյակային ծրագրի 33,9%-ը: Անցած տարվա հունվարի համեմատ հարկային եկամուտներն աճել են 28,5%-ով կամ Դ15,8 մլրդ-ով, ինչը պայմանավորված է ավելացված արժեքի հարկի, մաքսատուրքի և շահութահարկի գծով մուտքերի աճով։ Բացի այդ՝ 2013թ. ներդրվել է երկու նոր հարկատեսակ՝ եկամտային հարկ և շրջանառության հարկ։
Համաձայն կառավարության ծրագրի՝ այս տարվա առաջին եռամսյակում, անցած տարվա համեմատ, հարկային մուտքերը պետք է աճեն 41,86 մլրդ-ով։ Հավելյալ հարկային մուտքերի 37,7%-ը, փաստորեն, հավաքագրել է հունվարին։ Ընթացիկ տարում հարկային մուտքերն ընդհանուր առմամբ պետք է ավելանան 118,8 մլրդ-ով, որից 70,7 մլրդ-ի կամ 60%-ի հավաքագրումը պետք է կատարվի հենց առաջին եկամսյակում։
Ըստ ֆինանսների նախարարության հաղորդագրության՝ 2013թ. հունվարին պետբյուջեի հարկային եկամուտների և պետական տուրքերի 47,4%-ն ապահովվել է ավելացված արժեքի հարկի հաշվին: Այն կազմել է շուրջ 33,8 մլրդ, և 37,6%-ով կամ Դ9,2 մլրդ-ով գերազանցել նախորդ տարվա նույն ցուցանիշը:
ԱԱՀ-ի մուտքերի աճն ապահովվել է ներքին շրջանառության հաշվին, որից ստացված մուտքերն ավելացել են մոտ 2,1 անգամ, այն դեպքում, երբ ներմուծման գծով մուտքերը նվազել են 68,9%-ով: Ներմուծման գծով ԱԱՀ-ի նվազումը «տարօրինակ» է, եթե հաշվի առենք, որ հունվարին ներմուծումն ավելացել է 13%-ով։ Անհասկանալի է նաև ներքին շրջանառության հաշվին ԱԱՀ-ի կտրուկ աճը, հատկապես, երբ առևտրի շրջանառությունը հունվարին ավելացել է միայն 5,7%-ով։ «Տարօրինակ» ցուցանիշների շղթան այսքանով չի ավարտվում. ներկրման ծավալների 13% աճի պայմաններում մաքսատուրքի գծով մուտքերը հունվարին ավելացել են 2,9 անգամ՝ հասնելով Դ3,7 մլրդ-ի։
Պետական բյուջեի հարկային եկամուտների ու պետական տուրքերի 7%-ն ապահովվել է ակցիզային հարկի հաշվին՝ կազմելով Դ5 մլրդ: Մասնավորապես՝ հանրապետություն ներմուծվող ենթաակցիզային ապրանքների հարկումից ստացվել է Դ1,8 մլրդ, հանրապետությունում արտադրվող ենթաակցիզային ապրանքների հարկումից՝ Դ3,2 մլրդ: Ընդ որում, տեղական արտադրության ենթաակցիզային ապրանքների հարկումից ստացված մուտքերը նախորդ տարվա նույն ժամանակահատվածի համեմատ նվազել են 12,6%-ով՝ պայմանավորված հիմնականում ծխախոտի և օղու գծով մուտքերի նվազմամբ։ Ներմուծվող ապրանքների գծով մուտքերն ավելացել են 75,4%-ով։ Արդյունքում ակցիզային հարկի ընդհանուր մուտքերն աճել են 6,4%-ով կամ Դ302 մլն-ով։
Տեղական արտադրության ծխախոտի հարկումից ակցիզային հարկի նվազումը ուշագրավ է, եթե հաշվի առնենք, որ այս տարվա հունվարի 1-ից ֆիլտրով տեղական 1000 հատիկ սիգարետի հաստատագրված վճարն ավելացել է 10,7%-ով, իսկ ներկրված սիգարետինը՝ 6,25%-ով։
2013թ. հունվարին պետբյուջեի ծախսերը նախորդ տարվա հունվարի համեմատ աճել են 23,8% ով կամ Դ8,9 մլրդ-ով: Ըստ ֆինանսների նախարարության հաղորդագրության՝ աճ է արձանագրվել և՛ ընթացիկ ծախսերի, և՛ ոչ ֆինանսական ակտիվների հետ գործառնությունների գծով։
Ընթացիկ ծախսերը հաշվետու ժամանակահատվածում կազմել են Դ44,4 մլրդ կամ բյուջեի ծախսերի 96%-ը։ Ընթացիկ ծախսերից Դ3,6 մլրդ ուղղվել է պետական հաստատությունների աշխատողների վարձատրությանը, ինչը 36%-ով գերազանցել նախորդ տարվա նույն ցուցանիշը։ Աշխատավարձի ֆոնդի Դ1 մլրդ-ով ավելացումը պայմանավորված է հունվարի 1-ից ուժի մեջ մտած «Եկամտային հարկի մասին» օրենքով, ըստ որի՝ գործատուի կողմից նախկինում վճարվող պարտադիր սոցվճարները ներառվել են աշխատողի աշխատավարձում և վերջինս վճարում է միասնական հարկ։
Հունվարին կտրուկ՝ 3,7 անգամ, աճել են ծառայությունների և ապրանքների ձեռքբերմանն ուղղված միջոցները (ուղղվել է Դ1,6 մլրդ)։ Ըստ ֆիննախի՝ աճը պայմանավորված է շարունակական ծախսերի աճով:
Պետական պարտքի սպասարկմանը հաշվետու ժամանակահատվածում տրամադրվել է շուրջ Դ1,5 մլրդ՝ կազմելով եռամսյակային ծրագրի 14,4%-ը: Մասնավորապես՝ նշված գումարից Դ1 մլրդ-ը տրամադրվել է ներքին, իսկ Դ484,3 մլն-ը՝ արտաքին պարտքի սպասարկմանը: Պետական պարտքի սպասարկման ծախսերը 7,7%-ով կամ Դ106,1 մլն-ով գերազանցել են նախորդ տարվա նույն ցուցանիշը՝ պայմանավորված արտաքին պետական պարտքի սպասարկման ծախսերի աճով։